یکشنبه, 02 مهر 1396 ساعت 01:08

ثبت اختراع نیمکت هوشمند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ثبت اختراع نیمکت جادویی از آزمایشگاه‌های پژوهشی شرکت والت دیزنی،به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به گوشی هوشمند (نمایشگر سربند) و یا هدست دستی بخشی از یک تجربهٔ واقعیت افزوده باشند. موسسه اعتبار پژوهی: تحقیقات دیزنی

نیمکت جادویی جدید (Magic Bench) طراحی‌شده توسط آزمایشگاه‌های پژوهشی والت دیزنی به شما اجازه می‌دهد تا باشخصیت‌های متحرک دلسوز ارتباط برقرار کنید - و هیچ‌گونه عینک یا هدست مخصوصی برای انجام این کار موردنیاز نیست.

در عوض، محیط کامل - صندلی، پرستار و حیوانات کارتونی شبه انسانی - بر روی صفحه‌نمایش مقابل نیمکت منعکس و نشان داده می‌شود،این امکان را برای دیگران فراهم می‌کند تا صحنه را به‌صورت آشکار تماشا کنند.

توهم و خطای دید بصری چگونه عمل می‌کند؟ محققان در یک مطالعه نوشتند که یک دوربین و حسگر ،تصاویر را گرفته و اطلاعات دقیقی را درباره اشیاء فیزیکی - نیمکت و فرد- جمع‌آوری می‌کنند – به این معنا که الگوریتم‌ها با پویانمایی‌های 3D ادغام می‌شوند. در همین حال، حسگرهای لمسی که در نیمکت تعبیه‌شده‌اند، ارتعاشاتی را ارائه می‌دهند که با عملکردهای متحرک بر روی صفحه هماهنگ می‌گردند و باعث ایجاد این توهم می‌شوند که شخصیت‌های متحرک در فضای واقعی در کنار کاربر حضور دارند.

"Moshe Mahler، هنرمند و خالق اصلی دیجیتال در تحقیقات دیزنی، در بیانیه‌ای گفت:"در این پروژه مانترای ما (شعار و تصویرپردازی ذهنی) ازاین‌قرار بود: ورود یک شخصیت را بشنوید، ببینید که آن‌ها وارد فضای موجود می‌شوند و احساس کنید که آن‌ها در کنار شما نشسته‌اند.

واقعیت افزوده، معمولاً با استفاده از دستگاه‌های نوری خاص یا فنّاوری تلفن همراه، عناصر متحرک را به دنیای واقعی تبدیل می‌کند. بااین‌حال، یکی از محدودیت‌های آن این است که توهم آن حتی توسط یک کاربر قابل‌مشاهده است. بر طبق نتایج مطالعه نویسندگان این مقاله، پروژه نیمکت جادویی این امکان را فراهم می‌کند که گروهی از مردم در محیطی یکپارچه گرد هم‌آیند و هم‌زمان در یک تجربه واقعیت افزوده مشارکت گروهی داشته باشند.

نشستن بر روی نیمکت، تجربه واقعیت افزوده‌ای را به وجود می‌آورد و یک شخصیت را درصحنه معرفی می‌کند. در یک نمایش ویدئویی، یک خرچنگ کوچک کارتونی وارد صحنه می‌شود و به نیمکت لگد می‌زند، و درنتیجه صدای بلندی را ایجاد می‌کند و موجب می‌شود، فرد نشسته با تعجب از جای خود بپرد. آزمون دیگری واکنش دو نفر را روی نیمکت نشان می‌دهد که گویی احساس می‌کنند، یک خرگوش کارتونی کنار آن‌ها می‌جهد و بالا و پایین می‌پرد. هنگامی‌که یک کاربر دست خود را بر روی خرگوش می‌گذارد، سایه‌ای روی سرش حرکت می‌کند - گویی فضای فیزیکی مشابهی را به‌عنوان فرد موردبحث در کنار آن اشغال می‌کند.

اختراع

 

 

 

 

بازدید 2040 بار
برای ارسال نظر وارد سایت شوید
م2
م2 (2)
م2 (3)
م2 (4)
م2 (5)
م2 (10)
«
»